برجک الهام

  • علی اسفندیاری
  • چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۹۷
  • ۲۳:۱۰

ساعت از یک نصف شب گذشته بود 

جناب شعبانی ساعت یازده اومد گفت بلند شین جمع و جور کنید داره از تهران بازدید کننده میاد 
پاسگاه بلخیر رو غافلگیر کردند الانه که برسن اینجا 
ماهم بلند شدیم جمع و جور کردیم ولی هنوز خبری نبود 
دورهم نشسته بودیم 
هرکدوم از یه جای کشور اومده بودیم جاهای مختلفی آموزش دیده بودیم و از خاطرات آموزشی میگفتیم 
امید لر اهل خوزستان بود که تو کرمانشاه آموزش دیده بود 
میگفت برجکی هست به اسم برجک الهام آخرین و دور ترین برجک پادگان که در یه محل تاریک و سوت و کور قرار داره 

وقتی  پاسخش سرباز رو میاره پای این برجک بهش میگه قبل از اینکه از پله ها بالا بری فاتحه بخون 
بالا رفتن از پله های برجک الهام دلهره خاصی داره و هر سربازی که اولین بار توش پست داده وقتی برگشت بهتون میگه چندتا پله داره هر پله ای که بالا تر میری ضربان قلبت تند تر میشه خیلی از سرباز ها وقتی میفهمند قراره تو برجک الهام پست بدن میرن پیش رئیس پاسدار و میگن حاضرن بمیرن ولی تو این برجک پست ندن وقتی از پله ها بالا رفتی و چشمت به داخل اتاقک برجک افتاد اولین چیزی که میبینی عکس یه دختره که روی دیوار اتاق کشیده شده اونوقته که همه داستان هایی که ازون برجک شنیدی میاد جلوی چشمت روی دیوار آثار و نوشته هایی هست از سربازانی که سالهای گذشته روی این برجک پست دادند و جای گلوله ها ......
که حکایت از بی وفایی الهام داره 
سالها پیش پسری عاشق دختری شد به اسم الهام رفت خواستگاری پدرش گفت اول باید بری سربازی اومد سربازی 
بهش خبر رسید الهام نه تنها ازدواج کرده که داره مادر هم میشه 
اونم سر پست 
روی برجک 
لوله اسلحه رو میزاره زیر گلو 
از ضامن خارج میکنه 
و ماشه رو میکشه..... 


سربازی داستان های خاص خودشو داره اتفاقاتی می افته که فقط توی فیلمها میبینی من خودم توی آموزشی دوستانی رو داشتم که دخترایی چندین سال با اونها بودند یهو باهاشون کات کردند هیچ وقت دپرس بودن گوشه نشینی ها شونو فراموش نمیکنم 

  • نمایش : ۳۵۷۳۸
  • هانیه
    دختر رفته سر خونه و زندگی اش اینا چرا خودکشی می کنند؟
    از نظر خودم اصلا منطقی نیست 
    ولی شاید از نظر شون دنیا به آخر رسیده خخخخخخخ 
    البته فشاری که تو سربازی روی پسرها هست هم خیلی زیاده 
    علی
    من خودم رواین برجک ۲بارپست دادم واقعاجزوخوفناکترین برجکای پادگان شهید رجاییه وجای گلوله هم قشنگ بالاسربرجک مشخصه
    Arash
    چرت و پرت نگو بابا اسکل،مثلا میخوای بگی خیلی شجاعی؟برجک الهام پادگان کچویی سازمان زندان هاست،نه رجایی 
    سعیز

    زندان و پادگان کچوییه و ما اون روزا رو با این داستان ها سر کردیم

    کامران

    😂😂😂😂😂 این چرت و پرتا چیه باوا، خوفناکه و فلان، 20 روز پیش برجک الهام ک میشه برجک 11 پادگان رجائی پست دادم اتفاقا هیچ چیز ترسناکی نداره جای باحالی هم هست، جای گلوله و خودکشی واقعیه ولی واقعا چیز ترسناکی نداره

    امیر

    برجک الهام واسه پادگانه کچوئی نه رجایی شهر

    مرتضی

    برجک الهام ضلع جنوب شرقی پادگان شهید کچویی کرج نزریک به انبار نفت هست دوره اموزشی ۴۲ بودیم پسری اهل بستان اباد که هم دوره مون بود بخاطر عشقش که الهام نام داشت ساعت ۲ یا ۳ شب اسلحه اش رو رو رگبار گذاشته بود و خود کشی کرد تا سالها دیگه کسی پست نمیداد هر کس برا پست میرفت صدای میشنید و از نظر روحی بهم میریخت 

    محمد

    خداروشکر من فقط آموزشیم توکچویی بود  و پست هایی که میدادن یه وقتا تو سالنی چیزی بودخداروشکر من توکچویی خدمت نکردم 

    محمد

    بالای برجک  کسی نمیزارن پست بده ولی ۱۰۰ متر اونور ترش انبار هستش و من چند روز پیش اونجا پست بودم واقعا وقتی ازون پایین به اتاقک برج نگاه میکنی ترس وجودتو میگیره

    ابوالفضل272

    ملت یچیزی میپرونن. داداش چیزی نمیدونی الکی نظر نده. رجایی چیه دیگه. برجک الهام برای کچویی هس واقعا هم حقیقت داره. 

    ابولفضل

    الکی چیزی نگید برجک الهام پادگان کچوییه و نمیزارن کسی توش پست بده

    ولی پست محوطه میزارن من توی اموزشی دوبار پست محوطه دادم و واقعا ترسناک بود خیلیییی ترسناک بود

    فکرشو کنید ساعت ۲ بامداد تنها باشی در حالی که هوا صاف و اروم باشه ولی توی برجک صدای باد بیاد و صدای حرف زدنای نامفهوم اولین باری که پست دادم کنارش نوبت پستم بودی ولی بار دوم پست تنبیهی بود و سر لجبازی خودم گفتم پای برج الهام میخوام پست بدم

    معین

    برجک الهام 19/8/96 کلا بسته هست 

    شاهین

    من خودم اموزشیم اونجا  بود..می‌شنیدم ، خودم نه 

    ولی هم تختیم یه شب اونجا پست داد...همش خزعبلاته ...آره یکی اونجا مرده به خاطر یه دختر ولی این صداها و فاتحه 😅😅

    ما که ندیدیم 

     

     

    یاسر

    چرت نگید ، مگه ما برجک ۱۱ ( الهام ) پست ندادیم ؟ فقط سقفش جای یه گلوله مشخصه 

    که اونم میگن یه سر باز بوده بخاطر الهام که معشوقه ش بوده خودکشی کرده و تیر هم سقف رو سوراخ کرده 

    دیگه اینم ترس داره ، ریدم تو اون سربازی که کردی ریقو

    شاهین

    سلام من شاهین هستم ، دوره ۱۱۰ جمعی گروهان قیام پادگان کچوئی که ۱۸ فروردین ۱۳۸۵ رفتم آموزشی بعدش سرباز وظیفه پادگان کچوئی شدم و شدم ارشد و منشی قرارگاه که فرمانده قرارگاه هم جناب سروان حسینی بود ، درضمن فرمانده کل پادگان هم جناب سرهنگ عید محمد ناصری بود ، اتفاق برج الهام کاملا درست هست و در برج جنوبی شماره ۱ پادگان کچویی مدتها قبل از اینکه من برم سربازی رخ داده ، ولی قابل توجه دوستان از اونجایی که حدود ۱۵ ماه من وظیفه نوشتن لوح پُستی پادگان رو در قرارگاه داشتم باید خدمتتون عرض کنم که هیچ نیروی وظیفه و سربازی برای پست دادن بعد از اون اتفاق تلخ به برج الهام وارد نشد و جلوی برج شماره ۱ در لوح پستی پادگان همیشه خالی بود و فقط نیروی پُستی بدون اسلحه زیر برج قرار میگرفت ، تا چند سال فقط در سالگرد اتفاق یک شاخه گل برای یادبود بالای برج ۱ قرار میگرفت ، درضمن نوشته های سربازی که اونجا فوت کرد تا زمانی که من سرباز پادگان بودم اونجا بود و روش رنگ نزده بودن که تقریبا وصیت نامه و داستان خودش رو نوشته بود ، خدا رحمت کنه و روحش شاد

    میلاد
    بله منم۲\ ۵\۱۴۰۰ آموزش دیدم خیلی جای ترسناکیه داستان الهام هم واقعه است
    مهدی باقری کد ۸۹ کربلا

    کم کص بگید من پست محوطه اونجا بودم شما چ میدونید پست محوطه چیه دیروز اومدم ۱۴۰۰/۶/۲۹

    دوره292

    aliz

    برجک الهام مال پادگان کچوییه که الانم در برجکو قفل کردن کسی اونجا پست نمیده من  تازه ترخیص شدم میگن که برجک نفرین شدس

    گروهان جهاددوره292

    صد رحمت به پست محوطه پست های مسخره چهل دستگاه و سطل زباله چیبود دیگه😂😂😂

    امیررضا
    واقعا دم جناب سروان دلشاد و اقای شمشیری گرم ادم های باحالی بودن دوره 292 سالار
    محمد حسن کریمی دوره 294گروهان ایمان کد۱۷۱

    همش واقعیه  اما می‌تونه فرمانده دستور بده که برن پست بدن اما تو لوحه نگهبانی نمیزارند                    آموزشی رو میفرستن پایین برجک پست بده ولی داخل برجک رونه 

    Malek

    ما دورمون چند روز پیش تموم شد دوره294تو همین دوره یکی از بچه های گروهان اون صدا هارو شنیده بود داغون شده بود من کنارش زاغه مهمات پایینش پست دادم

    امید

    من دوره ۵۵ هستم اگه کسی از اون دوره هست پیام بده 

    امیرحسین

    من دوره ۲۵۵ بودم سه دوره تجدید دوره شدم  باهم لج بودن همش برج الهام بودم خون سرباز هنوز هست جن داره ناپاک البته من وقتی داشتم ترخیص میشدم دیگه برج الهام درش قفل شد با سه همیشه دیگه کسی نمی زارم برج الهام

    امیرحسین

    آقای امید من دروه ۲۵۵ کچوئیه بودم برج الهام  اصلا تعطیلش کردن چطور تو بعداز ما پست میدادی سرباز آموزشی  فقط یادش میدن بعدش پست محوطه یا زیر برج میزارن  ن پست برجک حتی برج الهام الان سرباز میزارن ۵۰۰ متری  دوره ما هروز زلزله بود تو برف بیرون میخوابیدیم یا تو مسجد الان که زندان  میگن پایه بازی کم شده دوره ما چقدر متوری دادم کل زندان های استان کرمان تبعید شدم من جیرفتیا عقده ای پایه بازی نمیکردن کس کش بازی در میاوردن ولی من تا روز آخر خدمت پایه بالا شدم به یه سرباز زور نمی گفتم  ولی نمیدونم متور بودم چه آدما بی رحمی بودن   به نظر من پایه بازی باید فقط درحد احترام به دوره بالاتر بزارید ن که کاری میکردن چقدر سرباز فراری میشدن  من اشتباه گفتم دوره ۲۵۰ بودم  واقعا پرچمشون بالا بود همه ۲۵۰ منو میشناسن کی دوره ۲۵۰ 

    علی

    سلام ما دیروز مرخص شدیم از شهید کچوئی۱۴۰۰.۱۰.۶گروهان حمزه 

    morteza704

    " یکی دیگر جان داد و شهرتش را الهام برد "

    خدابیامرزت 

    hhhhh

    من 86 سرباز خود پادگان بودم هر دو سه ماه از طرف فنی مهندسی میومدن برجک هارو رنگ میکردن گچ میکردن تمیز میکردن 5ماهم گردشی پست دادم این داستان هم قبل ما بوده بعدشم درمانگاه بودم تا آخرش ولی این ترس این سوسول بازی ها نداشتیم بچه فردیسم هستم سوال بود در خدمتم 

    عرفان

    برجک الهام مال پادگان شهید رجایی کرمانشاهه جای تیر هم مونده شماره ۱۱ هست برجک حتی شاهدین اون صحنه تو پادگان الان کادر هستن تعریف میکنن 

    محمد

    من دوره 291بودم گردان امام حسن کد 57سلمان،

    واقعا این داستان ها واقعت داشت .

    فرمانده ما صادقی مهر بود جیران برجک الهام را تایید کرده.

     

    وهم چین سرهنگ اسکندری فرمانده کل پادگان شهید کچویی .

     

    روح اش شاد باشید.

    سینا کد ۴۴ حمزه

    این داستان واسه مرکز آموزشی شهید کچویی هست چون برج ۱ دقیقا پشت جایگاه افسران در میدان صبحگاه قرار داره که وقتی سربازا رژه میرفتن سرشون به سمت برج ۱ برمیگشته .من دوبار پست محوطه گشت بین برج ۱ و ۲ پست دادم چیز خاصی ندیدم ولی اگه بترسی صددرصد یه توهمات خیلی ریزی میزنی 

    محمدرضا بابایی

    سلام خدمت دوستان عزیز بنده سال ۹۷ برج ۱۰ شهید کچویی بودم و دوره ی آموزشی را اونجا سپری کردم اون سال برجک پلمپ بود و کسی پست نمیداد و گشت محوطه هم نداشتیم اون زمان،چه روزایی اونجا گذروندیم یادش بخیر در ضمن اون برجک هیچ ترسی اصلا نداشت خودم به شخصا با هم دوره هام اطرافش سیگار می کشیدیم

    سجاد

    آموزشگاه سربازان زندان شهید کچویی کرج من دوره ۱۷۸ کچویی بودم اون زمان نمیذاشتن کسی بره بالای برج ۱ یا الهام

    مهدی

    برجک الهام در پادگان شهید رجایی کرمانشاه هستش که برجک 11میشه من خودم اونجا خدمت کردم و دیدمش. حالا شهید کچویی هم احتمالا چنین چیزی داره که همش با هم بحث میکنید.

    احمد

    سلام من سال ۹۲ خدمت کردم گردان کربلا گروهان ایمان بودم فرمانده ماهم جناب سروان حسینی بود وبرجک الهام رو تایید کرد وگفت واقعی ..یاد ان روزگاران بخیر .جناب سروان حسینی هر جا هستی تندرست باشی 

    Alireza

    من پایه خدمتی تیر ماه ۱۴۰۱شهید رجایی هستم برجک الهام همون برجک ۱۱توی پاسدار خونه شماره ۳ و خیلی وقته که رفتن روی برجک رو ممنوع کردن و یه بخش از پله هاشو بریدن که کسی نره بالا هرکی هم پست داره باید پای برجک بمونه من پاس سوم شب بود با کلی تقلا و استرس رفتم بالا و جای گلوله ها رو دیدم و یه نوشته بزرگ .الهام تا کی به عشق تو.

    محسن ایزدی

    من دوره ۴۸ کچویی بودم. گردان ۳ گروهان کربلا. فرمانده گردان و افسر اون شب هم سروان کادیجانی.   برج ۳ یا همون الهام تو کچوییه اون کسی هم که خودش رو کشت علیرضا تشویقی بود دوست و هم دوره من. الان یهو یادش کردم همینطوری اومدم گوگل کردم برج الهام...

    جعفر شهبازپور

    سلام من دوره ۱۲۳کچویی بودم کل خدمتمم اونجا بودم این داستان حقیقته همونجور که دوستمون آقای ایزدی گفت شنیدم افسر شب کادیجانی بوده

    جعفر شهبازپور

    داداش خدابیامرز علیرضا تشویقی بچه کجا بود؟

    محمدهادی فرهامی

    سلام من دوره۵۳ کچویی در سال۱۳۸۰ اونجا بودم و اصلا کسی رو دیگه اونجا نمیزارن پست بده بعد از قضیه خودکشی سرباز و واقعا ترسناک وتاریک بود یادش بخیر هر روز صبح دو دور باید میدویدیم خیلی راه بود تو دوره من ۳ نفر مردن یکی از طبقه سوم تخت افتاد پایین یکی دیگه میخاست فرار کنه از دیوار ۶ متری افتاد ودیگری هم انباری زده بود که تو میدون موانع سرگروهان بالگد زده بود تو شکمش که انباریش پاره شده بود وسنگ کوب کرد و مرد خیلی دوران سختی بود تا یک هفته اول قرنطینه بودیم باقیچی کوچیک ریش میزدیم صورتمون رازخم و زار میکردیم خدانیاره اون روزا رو جزو بدترین دوره های کرج بود اون موقع

    حمید

    برجک الهام پادگان گچوییه والعانم پلمش کردن به خاطر همین داستان من توش رفتم جای گلوله معلومه ویادگاری ها هم هنوز وجود دارن خدایی چهار ساعت اونجا پست دادم تخم بر شدم

    بهزاد

    این داستان به احتمال خیلی زیاد دروغه، از هر کی می‌شنوی چیزی میگه که با نفر قبلی یه جاهای‌ایش تناقض داره

    امیر

    سلام به دوستان عزیز،من اتفاقی سر از این سایت در اوردم،من دوره ۴۷کچویی بودم،گروهان سلمان،یه مدت هم سرباز اونجا شدم،بعد منتقل شدم به کانون،یادمه یک سرباز خودش و با تیر زد،الان یادم افتاد که من همون روز  میخواستم برای فرداش مرخصی بگیرم نگران بودم آماده باش بزنن،فرمانده قرارگاه استوار بختیاری بود که طاهر خشن اما قلب مهربانی داشت،یادمه اون موقع که رفتم ازش امضا بگیرم در حال گریه بود به خاطر این اتفاق،روحش شاد

    میلاد

    برجک الهام الان تعطیل شده هی سرباز ها گفتن آقا از این برجک صدا میاد هی کادری ها جدی نگرفتن تا اینکه یشب یه کادری میره بالای این برجک و میبینه واقعا صدا میاد  جای گلوله ها هنوز روی برجک هستش من دوره ۹۶ کچویی بودم بچه رزکان ام یگان هم افتادم کچویی این پسری که اونجا خودکشی کرده بچه بستان آباد تبریز و مال دوره ۴۸ بود علیرضا تشویقی بهش خبر دادن الهام عشقش عروسی کرده اونجا اسلحه رو گذاشته رو رگبار و خودشو کشته روحش شاد خدا هرچی دختره خیانت کاره رو لعنت کنه

    مهدی عزیزی

    من دوره ۵۵هستم 

    سرباز موتوری سال ۱۳۸۰

    پست هم دادم دو هفته کلا 

    باطریساز بودم 

    میگفتند سال ۱۳۷۹این اتفاق افتاده 

    من زیر برج پست دادم تا صبح خوابیدم 

     

     

     

    هاردین

    برجک الهام برجک شماره ۱۱ شهید رجایی کرمانشاه هست مال پاستارخانه شماره ۳ که از زمان حادسع تا ۱۴۰۲.۴.۱۰این برجک پلمپ بود وکسی نمیتونست تو اون برجک پست بده ولی حالا برجک تعمیرشده و ورود به برجک ازاد هست روی سقف برجک جای گلوله هست و متن به یاد الهام هم نوشته شده

    قدیر

    بخدا امروز امریه گرفتم از پادگان رفتم راسته وقتی رفتم برجک ۳ روز قلبم درد گرفت بستری شدم وجدانن راسته

    مجید

    منم دو سه روز پیش از کچویی تموم کردم واقعا داستانشو گفتن دیگه هیچ کس نزدیک برجک نرفت یه صدای عجیب شباش مخصوصا شب کنار برجک پست باشی

    امیر دلیریان

    همتون چرت میگین من خودم سال ۹۷ آموزشم تو پادگان کچوئی بود برجک رو هم از نزدیک دیدم و داستان واقعی اش رو شنیدم هنوزم برجک پلمپ هست 

    Abolfazl mohammdi

    سلام ، کسی دقیق میدونه روی دیوار های برجک چی نوشتن؟ 

    Alimoradi

    درسته اقا کاملا واقعیه من آموزشیم اونجا بوده زیر برجک الهام پست دادم صدا میاد نباید اهمیت بدی مگ ن میترسی هرکاری کردم برم بالا ببینم نتونستم پایینشو بستن

    حامد

    باسلام خدمت دوستان عزیز ؛

      ضمن احترام به نظرات همه عزیزان دوستمون آقای محسن ایزدی ،آقای محمدهادی فرهامی و آقای امیر درست می گن . بنده  چون خودم  صورتجلسه ش رو تایپ کردم اطلاع دقیق دارم . مرحوم علیرضا تشویقی فرزند حمیدرضا در تاریخ 1380/1/13 هنگام پست روی برج 5 (برج الهام ) یه نامه ی چند خطی برای معشوقه ش نوشته بود و بعد اقدام به تیراندازی کرده بود که اسلحه کلاش روی رگبار بود و تکه های مغز بنده خدا روی سقف برج پاشیده بود و بصورت نشسته و اسلحه زیر چونه تموم کرده بود . اون دوره فرمانده ی پادگان سرهنگ بکرانی ، جانشین پادگان مرحوم حاج حسین صدرایی ، فرمانده تیپ آموزش سرهنگ ناصری و فرمانده قرارگاه استوار بختیاری با ماشین هیلمن قرمز بود. فرمانده یکی از سه گردان هم استوار کادیجانی بودن و مسئول واحد آموزشی هم آقای جنگی خبوشان بودن اینا رو گفتم که به بچه های اون دوره نشونی بدم . یکی از سربازای دوره آموزشی هم که پدرش کارمند زندان مجاور ( زندان فردیس) بود هنگام خواب از روی تخت خواب طبقه دوم افتاد و متاسفانه ضربه مغزی کرد که فیلم تشییع جنازه ش و شستن جسدش داخل آرشیو پادگان موجوده .

    برای تمامی دوستانی که داخل کچوئی خدمت کردن یا در حال خدمت هستن آرزوی سلامتی و توفیق الهی رو دارم .

    شاهین

    اصلا زندان کچویی نیست مال رجایی کرمانشاهی 

    اینجور که معلومه همه اونجا بودن کرج کجا کرمانشاه کجا

     

    بهنام

    سلام من دوره ۵۳ اونجا بودم برج ۱۳۸۸/۸

    گردان ۱ گروهان حمزه فرمانده مون هم آقای مقدسی بودن فرمانده گردان آقای دریاسری و فرمانده پادگان هم سرهنگ ابراهیمی بودن یادش بخیر چه زود گذشت در مورد برج الهام بگم که مال پادگان مرکز آموزش سازمان زندانهای کل کشورهست و در ضلع شمالشرقی پادگان هست نه جنوب غربی، صبحها که میرفتیم رژه افتاب از اون سمت میومد بالا پشتش هم سیلوهای گندم و انبار نفت بود  و داستانش هم میگفتن واقعیه

    محمد خادمپیر

    دوره ۲۹۲سالار

    کد ۷۷ گروهان حمزه

     

    محمد

    من یه هفته پیش اونجا پست دادم همه جاشو رنگ کردن به حاز اونجایی که پوسیدگی داره نوشته به یاد الهام از الان هرکی افتاد برجک یازده پاسدار خانه 3 اصلا نترسه چیزی نیست

    جانان

    میگم کسی میدونه روی دیوار برجک چی نوشته؟

    امیرحسین
    سلام من سرباز دوره ۲۹۹ کچوئی بودم اوایل خدمتم فقط برج ۷ و ۵ و ۳ فعال بود اما پنج شیش ماه آخرم همه برجا رو فعال کردن و الان هم که الانه سربازا بالای همه ی برج ها پست میدن
    برج الهام هم فقط مال کچویی
    عزیزای که پاسیار مقدسی رو میشناسن بهتر متوجه میشن
    محمد شیرازی

    برجک الهام مال پادگان شهید کچویی کرج هست من اونجا بودم آموزشی دوره ۲۹۶STD

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی
    قصه ها
    برای "بیدار کردن" ما
    نوشته شدند ؛
    اما تمام عمر
    ما برای "خوابیدن"
    از آن ها استفاده کردیم ...!