طرز تهیه رولت خامه ای

  • علی اسفندیاری
  • جمعه ۲۱ آبان ۹۵
  • ۱۱:۲۸

‍ 

رولت خامه ای 



مواد لازم برای۱۰ نفر :


 پودر قند   ۱/۲ لیوان


 خامه‏   ۲۰۰ گرم


 پنیر خامه ای   ۲۰۰ گرم


 عصاره وانیل   ۱/۲ قاشق چای خوری


 بیکینگ پودر   ۱/۳ قاشق چای خوری


 تخم مرغ   ۵ عدد


 شکر   ۱/۲ لیوان


 آرد   ۳/۴ لیوان




 طرز تهیه :


🔹ابتدا فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود. سفیده و زرده تخم مرغ را جدا کنید سپس زرده های تخم مرغ ، شکر و وانیل را داخل کاسه ای بریزید و با همزن بزنید تا کرم رنگ و کشدار شود. آرد ، بکینگ پودر و نمک را مخلوط و الک کنید و کم کم به زرده ها اضافه نمایید.


🔹سفیده های تخم مرغ را در ظرفی جداگانه بریزید و با همزن بزنید تا حالت خامه ای پیدا کند و وقتی ظرف را بر میگردانید نریزد ( دقت کنید که زیاده از حد سفیده را نزنید تا پف خود را از دست ندهد ). با استفاده از کاردک کم کم سفیده را به مواد دیگر اضافه کنید ، بسیار آرام ، سبک و بصورت دورانی و در یک جهت هم بزنید ( باید به صورتی هم بزنید که پف سفیده ها نخوابد و بافت ترد ان باقی بماند ).


🔹ته سینی فر کاغذ روغنی بیندازید و مایه شیرینی را روی ان خوب پخش کنید ، سطح مواد را صاف کنید سپس سینی را داخل فری که از قبل روشن کرده اید و گرم شده است به مدت 10 – 15 دقیقه قرار دهید تا روی رولت طلایی شود .پس از پخت رولت را از فر خارج کنید و به همان صورت داغ و با کمک کاغذ لوله کنید و کناری قرار دهید تا کمی خنک شود.


🔹برای تهیه مواد میانی رولت ابتدا پنیر خامه ای ، خامه و پودر قند را داخل کاسه ای بریزید و با همزن بزنید تا خوب مخلوط و یکدست شود. رولت را که خنک شده است به آرامی باز کنید و تمام سطح رولت را به خامه آغشته کنید . دوباره رولت را رول کنید و چند ساعت داخل یخچال قرار دهید تا خوب سرد و سفت شود. سپس با پودر قند ، خامه ، شکلات اب شده و … تزیین کنید و برش بزنید و سرو کنید.


 سایر نکات


🔸میتوانید از میوه های پوره شده نیز داخل خامه این رولت استفاده کنید.



  • نمایش : ۳۴۰
  • ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی
    قصه ها
    برای "بیدار کردن" ما
    نوشته شدند ؛
    اما تمام عمر
    ما برای "خوابیدن"
    از آن ها استفاده کردیم ...!