اگر برای من آب نداشته باشدبرای توکه نان دارد

  • علی اسفندیاری
  • سه شنبه ۶ مهر ۹۵
  • ۲۰:۲۲


اگر برای من آب نداشته باشد برای تو نان که دارد


عقیده و نظریه بعضی ها در اموری اظهار می شود که اگر دیگران را احتمال زیان و ضرر باشد، آنها از آن سود و فایده می برند .

آورده اند که ....

در زمان حاج میرزا آقاسی ،صدر اعظم محمد شاه قاجار دو موضوع توپ ریزی و حفر قنوات در صدر مسایل، قرار داشت .

افزایش توپ را موجب تقویت ارتش و حفر قنوات را عامل اصلی توسعه کشاورزی

می دانست. هر وقت فراغتی پیدا می کرد به سراغ مقنی ها می رفت و آنها را در حفر چاهو قنوات ،تشویق و ترغیب می کرد .

باری روزی حاج میرزا آقاسی ،برای بازدید یکی از قنوات رفته بود تا از عمق مادر چاه و میزان آب آن آگاهی حاصل کند .

مقنی اظهار داشت: تا کنون به آب نرسیده ام و فکر نمی کنم در این چاه رگه آب وجود داشته باشد .

حاجی گفت: به کار خودتان ادامه دهید و مایوس نباشید ،چند روزی از این مقوله گذشت و مجددا حاج میرزا آقاسی به سراغ آن چاه رفت و از نتیجه حفاری ،استسفار کرد .

مقنی موصوف که به حسن تشخیص خود اطمینان داشت در جواب حاجی

گفت قبلا عرض می کردم که کندن چاه در این محل بی حاصل است و به آب نمی رسیم .حاج میرزا آقاسی به حرفهای مقنی توجهی نکرد و گفت باز هم بکنید و به جلو بروید چون اطمینان دارم که بالاخره به آب خواهیم رسید .

دفعه سوم که حاجی میرزا آقاسی برای بازدید مادر چاه رفته بود، مقنی سربلند کرد و گفت: حضرت صدر اعظم باز هم تکرار می کنم که این چاه آب ندارد و ما داریم برای کبوترهای خدا لانه می سازیم. صلاح این است که از ادامه حفاری در این منطقه خودداری شود .

حاجی میرزا آقاسی که گوشش به این حرفها بدهکار نبود با شنیدن جمله اخیر که مقنی اظهار داشته بود، عصبانی تر شد و فریاد زد که احمق به تو چه ربطی دارد که این زمین آب ندارد اگر برای من آب نداشته باشد برای تو نان که دارد 





  • نمایش : ۳۸۱
  • ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی
    قصه ها
    برای "بیدار کردن" ما
    نوشته شدند ؛
    اما تمام عمر
    ما برای "خوابیدن"
    از آن ها استفاده کردیم ...!